Általános Szerződési feltételek

Általános Szerződési Feltételek

 

Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem

hozzáférhető, a szerződés megkötését a rendelési adatok bizonyítják), ráutaló

magatartással tett jognyilatkozattal jön létre, nem minősül írásbeli szerződésnek,

magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével,

megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a

megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://www.noirelle.hu) és

aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető (és letölthető, bármikor kinyomtatható) a következő weboldalról:

https://www.noirelle.hu/aszf.

 

Definíciók:

Felhasználó: Bármely természetes, jogi személy, vagy szervezet, aki Szolgáltató

szolgáltatásait igénybe veszi, Szolgáltatóval szerződést köt.

Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti

tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró

személy.

Szolgáltató: Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó

természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, aki a Felhasználóval szerződést köt.

 

 

1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI

A szolgáltató neve: Sales for be classy Kft.

A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 2724 Újlengyel, Nyári Pál utca 15.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@noirelle.hu

 

A szolgáltató cégjegyzékszáma: 13-09-230941

A szolgáltató adószáma: 32430664-2-13

A szolgáltató telefonszáma: +36 70 403 9191

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:

Shoprenter.hu Kft. Cím: 4028 Debrecen, Kassai út 129. Telefonszám: 06704102535

06-1/234-5011 E-mail: info@shoprenter.hu Webcím: www.shoprenter.hu

 

 

2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK

2.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF

értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári

Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi

szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes

kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a

vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm.

rendelet rendelkezéseire. Speciális termékekre a vonatkozó ágazati jogszabályi

rendelkezések az irányadók. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a

felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

2.2. A jelen ÁSZF 2025. február 27. napjától hatályos és visszavonásig hatályban

marad. A jelen ÁSZF módosításait a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a

regisztrált/vagy korábban már vásárló Felhasználókat a változásról e-mailben

értesíti. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződéseket, azaz a

módosításoknak nincs visszaható hatálya.

2.3. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely

részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének

tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely

részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató

írásos hozzájárulása nélkül (kivéve jelen dokumentumot és az adatkezelési

tájékoztatót).

2.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatóhoz nem köthető, a Szolgáltató

által nem üzemeltetett más weboldalon közzétett termékek adás-vételével

kapcsolatban.

 

 

3. REGISZTRÁCIÓ / VÁSÁRLÁS

3.1. A szolgáltatás igénybevétele/megrendelése/előfizetése során megadott valótlan,

vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződést az

arra jogosult fél a bíróság előtt megtámadhatja. Az eredményes megtámadás

(pernyertesség) következtében a szerződés a megkötésének időpontjától

érvénytelenné válik, vagy ha az más szerződést leplez, a felek jogait és

kötelezettségeit a leplezett szerződés alapján kell megítélni.

3.2. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott

adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért

semminemű felelősség nem terheli. Szolgáltató azonban tájékoztatja a

Felhasználókat, hogy a Felhasználóval történt egyeztetés és egyértelmű

beazonosítás után a tévesen beírt adatokat javíthatja a rendelésben, hogy a

számlázás és kiszállítás ne ütközzön akadályba.

3.3. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a

jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak

felróható okból hozzáférhetővé válik (ha van regisztráció az oldalon).

 

 

4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK

KÖRE ÉS ÁRAK

4.1. A megjelenített termékek a webáruházból online (bizonyos esetekben

telefonon) rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak

forintban értendők, bruttó árak (tehát tartalmazzák a törvényben előírt áfát, illetve,

ha a Szolgáltató áfa mentesen számláz, az árak a fizetendő összegek), azonban nem

tartalmazzák a szállítással, fizetéssel kapcsolatos díjakat. Külön csomagolási költség -

nem kerül felszámításra, kivéve ha a Felhasználó dísz-, vagy egyéb speciális

csomagolást kér.

4.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a

termékekről fotót jelenít meg (ha lehetséges).

4.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja

Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. Szolgáltató az akciós árak

meghatározásakor jogszerűen jár el, megfelelve a termékek eladási ára és

egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló

4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szabályainak.

4.4. Hibás ár feltüntetése esetén Szolgáltató nem köteles a megrendelést ezen az

áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és

felajánlhatja a helyes, valós áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében

Felhasználónak joga van

nem elfogadni a módosított ajánlatot, lemondani megrendelést.

megrendelését fenntartani a helyes áron.

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek

akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek

nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek

akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem

beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és

kötelezettségek fakadnának.

Hibás árnak minősül a

0 Ft-os,

1 Ft-os, illetve

az az akciós ár, amely nem felel meg a feltüntetett kedvezmény százalékos

mértékének az eredeti árhoz képest. Például, ha egy termék eredeti ára 10.000

Ft, és 50%-os kedvezmény van rá érvényben, akkor a helyes akciós ár 5.000 Ft

lenne. Hibás árnak számít, ha ehelyett 1.000 Ft vagy 2.000 Ft jelenik meg.

 

 

5. RENDELÉS MENETE

5.1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy

regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.

5.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

5.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor

megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.

5.4. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni,

kiválasztja a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket

vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés - X” ikonra

kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „kosár frissítése”

ikonra kattint Felhasználó.

5.5. Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot,

melynek típusai a következők:

5.5.1. Fizetési módok:

Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal kerül

kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a

futárnak teljesítse készpénzben a megrendelt termék(ek) átvételekor.

Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló emailben

található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató

bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek)

általa meghatározott módon történő átvételére.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.5.2. Szállítási költség:

SZÁLLÍTÁSI LEHETŐSÉGEK

1. Posta - Házhozszállítás - 0-10 kg csomagsúlyig bruttó 1990 Ft/db. - 10-20 kg

csomagsúlyig bruttó 2990 Ft/db - 20-40 kg csomagsúlyig bruttó 5990 Ft/db

5.6. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy

az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve

módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. Felhasználó ezt

követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.

5.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján

minden költséget tartalmaz. A számlát (és ha tartozik a termékhez, a jótállási jegyet)

a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt

megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles

jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni.

Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok

kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

5.8. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés elküldése”

gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer

ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével,

vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

5.9. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége

keletkezik.

5.10. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt

minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt

adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának

megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni

kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli

mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd

megnyomja a „kosár frissítése” gombot. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a

kosárban található termékeket, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során

a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére.

5.11. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást

kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől

számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48

órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy

szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása

akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek,

amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási

felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó

rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely

telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

5.12. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás

csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor

jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata

visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés

részleteiről és várható teljesítéséről.

 

 

6. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS

TELJESÍTÉSE

6.1. A megrendelések feldolgozása munkaidőben történik. A megrendelés

feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés

leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő

munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató minden esetben elektronikus úton

visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

6.2. Általános teljesítési határidő, a szerződés létrejöttétől számított 1-3 munkanap

belül.

6.3. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának

átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.

6.4. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz

történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa

kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő

átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót

nem az eladó ajánlotta.

6.5. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha

az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.

6.6. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha

a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy

b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető

rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett

volna teljesíteni.

Ha a Szolgáltató késedelembe esik, a Felhasználó követelheti a teljesítést, vagy ha a

késedelem következtében a szerződés teljesítéséhez fűződő érdeke megszűnt,

elállhat a szerződéstől.

A Felhasználó elállásához nincs szükség a teljesítéshez fűződő érdek

megszűnésének bizonyítására, ha

a) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető

rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett

volna teljesíteni; vagy

b) a jogosult az utólagos teljesítésre megfelelő póthatáridőt tűzött, és a póthatáridő

eredménytelenül telt el.

6.7. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a

szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről

Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget

haladéktalanul visszatéríteni, továbbá Szolgáltató köteles biztosítani, hogy a

Felhasználó érvényesítse a hibás teljesítés esetére a jogszabályban biztosított egyéb

jogait.

6.8. Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó

nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól

függetlenül) szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése

szerint késedelembe esik.

Ez azt jelenti, hogy Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján –

amennyiben nem jelzi a Fogyasztó az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot,

hogy át kívánja-e venni a megrendelt terméke(ke)t) – a termék(ek)hez

kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (oda-vissza)

is érvényesíti a Felhasználókkal szemben.

Felhívja Szolgáltató a Felhasználók figyelmét, hogy az így keletkezett jogi igényeink

érvényesítése érdekében igénybe veszi követeléskezelő és/vagy ügyvéd segítségét,

így a szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési

meghagyásos eljárás díjai) megfizetése is a Felhasználót terheli.

 

 

7. ELÁLLÁS JOGA

7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a

fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014.

(II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztót indokolás nélküli elállási

jog illeti meg.

A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő

időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek

vagy darabnak,

ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az

első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi

átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

Ha a Szolgáltató a jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő

tizenkét hónappal meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének

vagy a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés megkötésének napjától számított

14 nap lejártát követően, 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra

nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

7.2. A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű

nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében

meghatározott nyilatkozat-minta útján.

7.3. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap

elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő

harmadik személy a terméket átveszi.

7.4. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja

közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

7.5. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztónak kell viselnie, a

vállalkozás nem vállalta e költség viselését.

7.6. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának

közvetlen költségén kívül más költség nem terheli.

7.7. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék

esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak

elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére

szabtak.

7.8. A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát (kivételek teljes

felsorolása a rendelet alapján):

a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a

fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes

beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg,

hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a

szerződést;

b) olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac

vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott

határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján

vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet

egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai

okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően

elválaszthatatlanul vegyül más áruval;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás

által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a

felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés

teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett

kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok

elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver

példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a

csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,

személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben

meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha a

vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést,

és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul

vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási/felmondási

jogát, továbbá a vállalkozás a 12. § (2) bekezdés vagy a 18. § szerint visszaigazolást

küldött a fogyasztó részére.

Figyelemmel a Szolgáltató által a webáruházban kínált termékek jellegére, a

Megrendelő kifejezetten tudomásul veszi, hogy egészségvédelmi és higiéniai

okokból a termék(ek) átadást követő felbontását követően elállási jogát nem

gyakorolhatja a webáruházban mindenkor elérhető parfümök, kozmetikai

termékek– ideértve a bőrápolási termékeket is –, smink termékek

vonatkozásában.

7.9. Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől

számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként

megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült

költségeket is. Ugyanakkor a Szolgáltatót visszatartási jog illeti meg.

7.10. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal

egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód

igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód

alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

7.11. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől

való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől

számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaszolgáltatni. Ha a

vállalkozás az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás

üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel

egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak.

7.12. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot

megküldenie 14 napon belül.

7.13. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt

visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek

minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

7.14. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.

7.15. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon

többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási

módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

7.16. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta

az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy

azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

7.17. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti

Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap

segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés

alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés

alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. A megrendelt terméket postai úton,

vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.

7.18. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének

megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő

értékcsökkenésért felel.

7.19. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló

45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

7.20. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el

7.21. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen ÁSZF-ben

található elérhetőségeken.

7.22. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő

Felhasználókat illeti meg.

7.23. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a

szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

7.24. (Csak akkor alkalmazandó, ha Szolgáltató szolgáltatást is nyújt az értékesítés

mellett.) Ha a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja a távollévők

között kötött szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig

teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A Fogyasztó

által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás

adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja,

hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget

a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke

alapján kell kiszámítani.

7.24. Elállási jog gyakorlásának a menete:

7.24.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási

szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.

7.24.2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék

kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban

történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, emailen keresztül

történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe.

7.24.3. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató

címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított

14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14

napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon

belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru

visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő közvetlen költségeket. Ha a vállalkozás az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás

üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel

egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak.

7.24.4. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon

többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási

módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés

megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja

elállási jogát.

7.24.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő

időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy

darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab

kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

 

 

8. SZAVATOSSÁG

Hibás teljesítés

A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel

meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi

követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a

szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában

ismernie kellett.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e

fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a

Fogyasztó hátrányára tér el.

Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló

foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

Kellékszavatosság

8.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben

kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

8.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által

választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye

teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a

kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás

arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott

kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban

Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az

ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést

megszüntetni, ha

a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de

részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést,

vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte

az áru szerződésszerűvé tételét;

c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi

szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből

nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott

jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi

szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához

igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem

tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos

kötelezettségeinek.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt

attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás

rendelkezésére kell bocsátania.

A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a

kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru

jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe

helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában

foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru

üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek

viselését.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a

fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által

ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági

joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező

jognyilatkozattal gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak

meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére

vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi

szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt

szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól

nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi

szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

a) a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az

érintett árut; és

b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett

áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését

alátámasztó igazolást átvette.

8.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után

haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon

belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől

számított két éves (vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési

határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Lejárati idővel

rendelkező termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig érvényesíthető).

Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális

tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő

folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális

tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba

a) két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru

teljesítésétől számított két éven belül; vagy

b) két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos

szolgáltatás teljes időtartama alatt

következik be vagy válik felismerhetővé.

8.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

8.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének

(amennyiben a Felhasználó Fogyasztónak minősül)?

A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a

hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket,

illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől

számított 1 év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a

Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

8.6. Milyen esetben élhet a Fogyasztó a termékszavatossági jogával és milyen jogok

illetik meg a Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?

Ingó dolog hibája esetén a Fogyasztó - választása szerint - a kellékszavatossági jogát

gyakorolhatja, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv

szabályai szerint.

Termékszavatossági igényként a Fogyasztó a hibás termék kijavítását vagy

kicserélését kérheti.

8.7. Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a

továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

8.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos

minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban

szereplő tulajdonságokkal.

8.9. Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba

hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e

jogosultságát elveszti.

8.10. Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése

esetén?

Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

8.11. A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani

tudja, hogy

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,

vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában

nem volt felismerhető, vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy a Fogyasztó ugyanazon hiba miatt a vállalkozással

szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt

egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági

igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék

javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már

csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

8.12. A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig

vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 1 éven belül a fogyasztó által felismert hiba

már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével

vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ez alapján a Szolgáltató nem tartozik

szavatossággal, illetve jótállással, ha bizonyítani tudja, hogy a kár a kárveszély

átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a

meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem

rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

 

 

9. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ

ELJÁRÁS

(FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)

9.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a

fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó

szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.

29.) NGM rendelet rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára nem térhet el.

9.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával,

vagy akár csak nyugtával).

9.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót

terhelik (Ptk. 6:166. §).

9.4. A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről

jegyzőkönyvet köteles felvenni.

9.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó

rendelkezésére kell bocsátani.

9.6. Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének

teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az

igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás

lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a

Fogyasztót.

9.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig

köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

9.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést

legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama

a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a fogyasztót tájékoztatni köteles a

kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes

hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására

alkalmas más módon történik.

 

 

10. VEGYES RENDELKEZÉSEK

10.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe

venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a

jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

10.2. Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy

érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és

érvényesíthetőségét nem érinti.

10.3. Amennyiben Szolgáltató a ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a

joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak.

Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli

nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik

szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt,

hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés

szigorú betartásához.

10.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

10.5. Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik,

karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért

a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató

viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó Fogyasztó,

úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a Fogyasztóval szemben a jelen szerződésből

eredő vitás ügyekben az alperes (Fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság

kizárólagosan illetékes.

10.6. Szolgáltató a webshopban található termékekhez való hozzáférés

vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó

állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.

10.7. Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz

eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával,

lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a

pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési

eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.

10.8. Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye

vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú

tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről,

valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK

irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302

RENDELET-nek.

 

 

11. PANASZKEZELÉS RENDJE

(FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)

11.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a

megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben

Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak

teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél

útján is közölheti.

11.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint

orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali

kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos

álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát

átadja a vásárlónak.

11.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban írásban érdemben

igazolható módon megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt

elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz

másolati példányát 3 évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak

kérésükre bemutatja.

11.4. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy

békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint (általános alávetési

nyilatkozatot Szolgáltató nem tett):

11.5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság

kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi

hatóságként a kormányhivatal jár el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok

11.6. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni,

melyek elérhetőségét itt találja:

 

1. Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Elnök: Dr. Gőbölös Réka
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu

www.baranyabekeltetes.hu

2. Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési cím: 3501 Miskolc  Pf.  376.
Telefonszáma: (46) 501-090
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

www.bekeltetes.borsodmegye.hu

3. Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest  Pf.  10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
Honlap cím: www.bekeltet.bkik.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

https://bekeltet.bkik.hu/

4. Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Elnök: Dr. Horváth Péter Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu 

www.bekeltetes-csongrad.hu

5. Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Elnök: Dr. Csapó Csilla 
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu

www.bekeltetesfejer.hu

6. Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/A.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu/hu; www.gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

www.bekeltetesgyor.hu/hu

www.gymsmkik.hu/bekelteto

7.Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu 

www.hbmbekeltetes.hu

8. Pest Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81 
Telefonszáma: (1) 792-7881
Elnök: Dr. Nadrai Géza
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu; www.pestmegyeibekelteto.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

www.panaszrendezes.hu

www.pestmegyeibekelteto.hu

 

11.7. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági

eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a

fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek

eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű,

gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A

békéltető testület a Fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót

megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltetői testületi eljárásban, egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében

a) kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha

aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a

kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. §

szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a

döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve

kötelezőként elismerte, vagy

ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a

fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést

tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot,

vagy

b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás

kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el,

illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.

11.8. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon

átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által

rendeletben kijelölt kamara által működtetett békéltető testület illetékes.

11.9. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési

platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai

Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után

nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe:

http://ec.europa.eu/odr

11.10. A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség

terheli, ennek keretében köteles Fgytv-ben meghatározott tartalommal, az ott

említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A

fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a

2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai

parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét

biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására

feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes

meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője

köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.

11.11. Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás

nem vezetett eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében

lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani,

amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

• az eljáró bíróságot;

• a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;

• az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok

bizonyítékainak előadásával;

• azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége

megállapítható;

• a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek

tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

 

 

12. SZERZŐI JOGOK

12.1. Miután a https://www.noirelle.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek

minősül, tilos a https://www.noirelle.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy

azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő

közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és

értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül - kivéve a jogi

dokumentumokat, hiszen Felhasználó az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót

bárminemű feltétel és korlátozás nélkül is letöltheti, azokat bármely formában

tárolhatja.

12.2. A https://www.noirelle.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen

anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való

hivatkozással lehet.

12.3.. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a

domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az

internetes reklámfelületeire.

12.4. Tilos a https://www.noirelle.hu weboldal tartalmának, illetve egyes

részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak

tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata,

amellyel a https://www.noirelle.hu weboldalon vagy azok bármely része

módosítható vagy indexelhető.

12.5. A https://www.noirelle.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a

hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.

12.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás

esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft,

illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató

közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő

felhasználóra hárítja.

 

 

13. ADATVÉDELEM

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon:

https://www.noirelle.hu/adatvedelem

Újlengyel, 2026. február 27.

 

 

Elállási nyilatkozat minta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett (név, postai cím, e-mail cím, fax szám, telefonszám): Schmelás András 7624 Pécs, Jurisics Miklós utca 4. , info@noirelle.hu, +36 30 158 5862

Alulírott kijelenti, hogy eláll az alábbi áruk adásvételétől:

Megrendelés időpontja /átvétel időpontja:

Fogyasztó(k) neve:

Fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag írásban történő értesítés esetén):

Dátum: